Zoeken

Service/nazorg

Zekerheid en nazorg vinden wij bij Van Agtmaal heel belangrijk. Want het bouwen van een nieuwbouwhuis is voor u al spannend genoeg. Wij doen dit al ruim 90 jaar, maar gecertificeerde zekerheid en (na)zorg bieden vinden wij nog steeds heel belangrijk

Zeker zijn van minder zorgen

Iedere door ons gebouwde woning wordt tijdens de oplevering zorgvuldig met u nagelopen, waarbij mogelijke tekortkomingen worden vastgelegd in een proces-verbaal van oplevering. Na de oplevering gaat de onderhoudsperiode van drie maanden in. Gedurende deze periode worden de bij oplevering geconstateerde gebreken verholpen, net zoals de eventuele gebreken die door ingebruikname van de woning nog aan het licht komen. Dit moet dan bij de oplevering niet waarneembaar zijn geweest. 

 

Garantie

Na deze periode van drie maanden kunt u een verzoek tot herstel indienen, mocht zich een probleem voordoen. 

Onderdelen onderhouden conform de door Woningborg aangereikte adviezen vallen in het algemeen onder garantie. Schade als gevolg van onvoldoende of onjuist onderhoud, oneigenlijk gebruik of normale slijtage vallen uiteraard niet onder de garantie. 

Het is belangrijk, dat er door derden geen aanpassingen aan de installaties mogen worden gedaan. Mocht dit wel het geval zijn, dan vervalt de garantie. Valt het probleem onder de garantieregeling, dan kunt u een verzoek tot herstel indienen middels het service-formulier.  Dit verzoek wordt na ontvangst in behandeling genomen en onze afdeling Nazorg zal hierop binnen 2 à 3 werkdagen reageren naar u toe. 

Vanaf 3 maanden na oplevering gaat de Garantie- en Waarborgregeling in. Deze termijn bedraagt over het algemeen 6 jaar (voor ernstige, constructieve gebreken zelfs 10 jaar).
Voor een aantal specifieke onderdelen van de woning gelden echter kortere garantieregelingen of wellicht zijn deze in het geheel uitgesloten van de garantieregeling. 

Hieronder treft u een beknopt overzicht aan van verschillende garantietermijnen. Voor het volledige overzicht van de verkorte termijnen en uitsluitingen verwijzen wij u naar de van toepassing zijnde Garantie- en Waarborgregeling.

Soort klacht(Verkorte) garantietermijn/uitgesloten
Belinstallatie, alarminstallatie e.d.6 maanden
Binnenriolering6 jaar
Buitenriolering2 jaar
(Hoofd)draagconstructie10 jaar
Installaties (verwarming, ventilatie, gas, water en elektra)          2 jaar  
Kromtrekken deuren (meer dan 10 mm)1 jaar
(Mechanische) ventilatie2 jaar
Sanitair1 jaar
Schilderwerk1 jaar
Esthetische zaken (o.a. kleurverschillen)Uitgesloten
KrimpscheurenUitgesloten
(Mechanische) beschadigingenUitgesloten
Stormschade (winduurgemiddelde >17m/sUitgesloten
Voorzieningen buiten de woning (bijv. bestrating, tuin)Uitgesloten

 

Service-melding

Vul hier uw voornaam in
Vul hier uw achternaam in
Vul hier uw straatnaam en huisnummer in
Vul hier uw postcode in
Vul hier uw woonplaats in
Vul hier uw telefoonnumer in
Vul hier uw e-mailadres in
Vul hier de projectnaam in
Vul hier uw waarborgcertificaatnummer in
dd/mm/jjjj
Omschrijf uw klacht zo duidelijk mogelijk